livetgenommig.blogg.se

En personlig dagbok om de tunga dagarna

En likadan fredag

Kategori: Allmänt

Trycket mot bröstet känns återigen tungt och gör det svårt att andas. Hjärtat krampar och ögonen är blanka av tårar. 
Stora tårar korsar rosröda kinder och faller ner mot hakan. 
Ibland känns det som om jag ska dö. Dö av paniken, sorgen och den ångest som hårda motvindar trycker allt närmare ett tyst hjärta. 
Jag tror att jag hade velat leva om livet varit så mycket annat, och inte det som det är. 
Tredje dagen av slagen sorg finns i mina ögon, en tredje dag - onsdagen ,torsdagen och fredagen som jag låser in mig för att sorgen trycker sig utåt och sluter ett grepp om kramperna. 
Jag lovade att jag aldrig skulle låta er vakna upp och finna mig försvunnen, men löften finns inte längre till för att hållas. Det har dom alla varit med om för att bevisa. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: