livetgenommig.blogg.se

En personlig dagbok om de tunga dagarna

Dörrar öppnas och dörrar stängs

Kategori: Allmänt

Ska jag stänga dörren..?
En dörr som leder till så många slående hjärtan, så många leenden, tusentals minnen och röster.
Ska jag våga stänga en dörr som leder till ett rum fullt med illröd kärlek och stark vänskap.
Är det dags för mig att göra det som man egentligen inte får göra i dagens igenvuxna samhälle, ska jag ta steget som kommer få röster att viska, som kommer få frågetecken att snurra.

För sanningen är den: De slående hjärtarna slår inte för mig, de leenden som les dom les inte mot mig. Det finns minnen bakom dörren men ingen av dom har mig i sig, och rösterna de når inte mig.
Den kärlek och den starka vänkspanen erbjuds inte mig, den rinner runt minna fötter och är noggran med att inte röra vid mig. 

Ska jag stänga dörren..? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: