livetgenommig.blogg.se

En personlig dagbok om de tunga dagarna

Fager

Kategori: Allmänt

Igår hände det igen, de gör det till tre gånger nu. I den mörka natten är mina ögon slutna, mina andetag tunga, men mitt sinne fullt vaket.
Det kan vara slumpmässigt i en alldeles vanlig trapp.
På en fest men människor som är fulla av berusad kärlek.
Eller i skolan som nu ringer på sista året.
Jag drömmer om henne, hennes röst, hennes hår, hennes ansikte och varenda detalj som fanns där.
Vi pratar och skrattar.
Jag drömmer återigen om en tjej som är död, trotts att jag sa till henne att allt skulle lösa sig medans jag kramade henne.
Men mina ord ändrades till en lögn.
Så nu finns hon i mina drömmar. Trotts att hon inte stod mig så nära, men jag kände henne, jag vara hemma hos henne flera gånger och jag kramade henne mer än vad jag kommer ihåg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: